niedziela, 6 lutego 2022

Koza

Wyczerpujący tydzień. Znacie pewnie tę historię, ale Wam przypmnę:

Mosze przyszedł do rabina i się żali.

- Rebe, jaki u mnie ciasnota. Dzieci moje, teść, teściowa, siostra, szwagier ich dzieci ... do tego hałas, żona krzyczy, dzieci płaczą, teściowa zrzędzi. Co ja mam robić?
Rabin poradził mu:
- Mosze, ty kup sobie kozę.
Mosze posłuchał rady i zrobił to, co radził mu rabin. Po kilku dniach jednak Mosze znów przyszedł do rabina i mówi.
- Rebe, coś ty mi doradził? Teraz jest jeszcze gorzej, niż było, jest jeszcze ciaśniej. Do tego hałas, żona krzyczy, dzieci płaczą, koza beczy i zawadza! Rebe!
Na to rabin odparł:
- Sprzedaj kozę!
Żyd po kilku dniach powrócił do rabina, mówiąc:
- Rebe! Ile ja mam teraz miejsca! Jaki ja mam teraz spokój!

No to Wam powiem, że sprzedałam kozę.

3 komentarze: