czwartek, 6 stycznia 2022

Kraków przejazdem

 Początek roku przyniósł nam wycieczkę na południe, wycieczkę służbową ale bardzo ciekawą i przyjemną. Trasy do wyboru były dwie: przez Katowice albo przez Kraków, a że Kraków kochamy prawie tak samo mocno jak Kielce, wiadomo co wybraliśmy;) Miasto królów było tylko krótką przerwą w podróży, bo do celu jeszcze prawie dwie godziny drogi, ale zawsze to miło pospacerować po krakowskich uliczkach choćby krótko.

Od naszej ostatniej wizyty upłynęło już chyba ze trzy lata, albo i więcej. Miasto zmieniło się ogromnie! Chyba na dobre, ale nie mnie to oceniać, bo to mieszkańcy i stali bywalcy wiedzą najlepiej.

Szczęśliwie rynek, Sukiennice a nawet Wawel dalej są na swoim miejscu. 

Zdjęć mało, bo nawet aparatu nie wzięłam, a  telefon mam marny.







I kolorowe szopki krakowskie:





Cóż więcej można dodać? W Krakowie zawsze czułam się dobrze, lubię to miasto tak po prostu. Jestem w trakcie czytania książki o królewnach jagiellońskich, które to żyją na Wawelu, wiec tym bardziej nakręcona na Kraków jestem. Świadomość, ze stąpam po tych samych brukach, które od kilkaset lat są świadkami historii wywołuje u mnie dreszcz emocji.



Z bardziej przyziemnych rzeczy: ceny. duże, turystyczne miasta zawsze są nieco droższe od innych, ale to co teraz dzieje się z cenami to jakaś paranoja! 

2 x frytki, 1 x piwo, 1 x grzane wino, 1 x burger i 2 x mały sok rachunek 120zł to jednak nie jest mało. I to była sieciówka, nie restauracja wysokich lotów. (paragonu brak, bo tylko rachunek kelnerski niefiskalny..)


7 komentarzy:

  1. Byłam w środę w Krakowie. Ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tam, nic się OSTATNIO nie zmieniło ;) wszystkiego najlepszego w 2022 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz na co dzień więc nie zauważasz może tak tego, ale tam się pół miasta normalnie zmieniło, znaczy dobudowało się, przebudowało, ulice, latarnie, no wszystko inne, nowe, więcej. tylko miejsc parkingowych jakby jeszcze ubyło;-P

      Usuń
  3. w naszym hoteliku parking bezpłatny ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O i to jest ogromny plus! Jeśli kiedyś będziemy się zatrzymywać w Krakowie na dłużej, to koniecznie w tym hoteliku.

      Usuń