poniedziałek, 11 listopada 2013

Wyznanie dwulatki...



Dziś Dzień Nieodległości.
Od lat moim marzeniem jest zobaczenie na własne oczy Placu Marszałka Piłsudskiego gdzie przy Grobie Nieznanego Żołnierza odbywa się uroczysta zmiana warty honorowej z udziałem wojsk wszystkich rodzajów.
Tłumy jakie z pewnością tam będą skutecznie mnie odstraszają, ale przecież Polska to nie tylko huczne obchody w miejscach wielkiej rangi, czasem może warto odwiedzić jakiś inny zakątek, inne miejsce, pamięci, pomnik, lub choćby pomyśleć, przypomnieć sobie...
Dla mnie to ważny dzień.
Mam nadzieję, że będę umiała nauczyć Stokrocię miłości do tego kraju, chciałabym aby kiedyś potrafiła być dumna z tego kim jest i skąd pochodzi kiedyś dla mojego dziecka też będzie to ważny dzień, że to miejsce, ten kraj będzie potrafiła kochać mimo że nie jest przecież idealny...

Nie dodam nic więcej, za każdym razem kiedy mówimy ten wierszyk, łzy mi się do oczu cisną.

2 komentarze: