środa, 30 lipca 2014

Ostatnia chwila na podjęcie decyzji!!!!

Dziś krótka przypominajka:


Jeszcze tylko dziś i jutro można podjąć decyzję i wybrać do kogo mają trafiać nasze składki do OFE czy do ZUS. 

W piątek tę decyzję podejmą za nas politycy czyli jeśli my nie powiemy, że chcemy inaczej nasze składki będą trafiać do ZUS.
Decyzję którą podejmiemy będziemy mogli zmienić dopiero w 2016 roku, a później co 4 lata.

Nie będę się wypowiadać co sądzę na temat tego przepisu, bo nie są to słowa nadające się do publikacji.

Jeśli ktoś się jeszcze nie zdecydował to są naprawdę ostatnie chwile- warto to przemyśleć, warto wybrać samodzielnie, to są nasze pieniądze i nasza przyszłość.
Jeśli ktoś nie wie jaką decyzję podjąć TU KLIK jest dosyć przystępnie napisane o co chodzi.
Również TU i TU.
Jak złożyć taki wniosek?
Najłatwiej pobrać go ze strony ZUS KLIK, wydrukować, wypełnić, podpisać i :

*bezpośrednio w każdej terenowej jednostce organizacyjnej ZUS (wykaz adresów na www.zus.pl
*pocztą (oświadczenie można przesłać do każdej jednostki terenowej ZUS),
*w formie elektronicznej na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) - pue.zus.pl

*w urzędomacie w wybranych placówkach ZUS (wykaz placówek na www.zus.pl).

To wszystko.

9 komentarzy:

  1. Dzięki Ci dobra kobieto za wszystkie info :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he he i znów naraziłam się zusowi:) nie pierwszy i pewnie nie ostatni raz...

      Usuń
  2. Bardzo dobrze, że o tym przypominasz, bo jak słyszałam jak mało osób złożyło deklaracje w tej sprawie to sobie myślałam, że nasi politycy genialnie to rozegrali...

    OdpowiedzUsuń
  3. Masakra...
    Nie wiem jakie emerytury będą , ale na pewno warto zadbać o siebie w inny sposób
    i budowac swoją starośc tak jak w XIX wieku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, Krystyno! na pewno nie ma co liczyć ani na ZUS, ani na OFE...niestety..

      Usuń
  4. Ja już wybrałam. Skorzystałam z PUE i wybrałam OFE. Zobaczymy co dalej...

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja nie mam pomysłu na to, bo wydaje mi się, że i tak źle i tak nie najlepiej :/ Ty zapewne wybrałaś OFE? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ja wybrałam OFE, to prawda i tu źle i tu źle, ale jeśli mogę te pieniądze jakoś rozdzielić to chyba jednak lepiej, żeby nie były wszystkie w jednym miejscu, a nuż którejś z instytucji się uda nie wszystkie przepuścić, i coś mi jednak zostanie;-P

      Usuń
  6. Wybralam OFE.
    Nawet jak te środki nie osiągną wielkich zysków to przynajmniej srodki te są DZIEDZICZONE. I to mnie przekonało...choć w naszym kraju wszystko jest możliwe i zmiana ustawy w kwestii dziedziczenia to pewnie dla urzędników 5 minut ... Jednak mimo wszystko choć w ten sposób mam chwilowo realny wpływ na moje pieniądze.

    OdpowiedzUsuń