poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Na ludową nutę....

W weekend w naszym miasteczku był Przegląd Zespołów Ludowych.
Babcia Stokroci śpiewa w takim zespole, więc jesteśmy na większości ludowych imprez w okolicy....
a w przyszłym tygodniu...., ale o tym na razie ciiicho;)
To obejrzyjcie  sobie, jak było kolorowo:

Strój Babci:
Kołnierz
 Rękaw
Zapaska
 Zespół CYMBARKA
 Zespół LINKOWIANIE
 Zespół MARZENIE
 Zespół WSPOMNIENIE
 Zespół WILKOWIANIE

Wszystkich zespołów było 18 ale to trwało bardzo długo więc są tylko te, które występowały pierwsze.


Nawet coś nagrałam, ale wrzucenie tego tutaj przerasta moje umiejętności a wrzucanie przez youtube trwa zbyt długo więc filmiku nie będzie;(


20 komentarzy:

  1. To macie babcię "jarzębinkę":-) Bardzo mi się podoba kultura ludowa - szkoda, że w Polsce odbierana jest przez większość ludzi jako coś obciachowego.
    Ten haft na kołnierzu jest prześliczny!
    Dobrze, że Stokrocia ma możliwość obcowania z prawdziwą kulturą, choć pewnie jeszcze niewiele z niej rozumie:-)

    pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, jednak większosc odbiera to jako obciach;(
      A ja tam jestem dumna z tego skąd pochodze i z kultury z jakiej sie wywodzę.
      Tak ubierala sie moja prababcia i babcia i cieszę się, że i ja bedę mogla Stokroci pokazac te stroje, te piosenki, te tradycje, choc dziś nam obce to przeciez dawniej wszechobecne.
      Jednak powiem Ci, ze na tych imprezach jest coraz więcej ludzi...

      Usuń
  2. stroje przepiękne,ale ta łapinka na babcinym kołnierzu:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie stroje kojarzą mi się z dzieciństwem. Miałam piękny wyszywany gorset i strój krakowianki, który mama zakładala mi na wszelkie bale, jeszcze go mam schowany w szafie czeka, może kiedys będzie jak ulał dla innego szkraba:)

    OdpowiedzUsuń
  4. chciałabym tak fikać jak te babcie jak będę miała ich lata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj masz racje, tez bym chciała w wieku tych najstarszych tak fikać jak one;)

      Usuń
  5. Świetna sprawa! Gdyby nie takie zespoły i ludzie, którzy dbają o zachowanie elementów kultury, nasze dzieci nic takiego by nawet nie zobaczyły :) Ja mam gorset krakowianki, piękny wyszywany cekinami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę;)
      Taki dotyk tradycji naprawde dobrze robi;)

      Usuń
  6. O i wiemy, która pani to Stokrociowa babcia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam, raczej niemożliwe, zeby ją w tych "tłumach" wypatrzeć;)
      Ale jak ktos zgadnie to nad jakas nagrodą pomyślę;)
      Hi hi

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    3. Wow Bajka jesteś bezbłędna!
      Chyba coś przeoczyłam, albo pokazalam za dużo;)
      W kazdym razie usunęłam komentazr za co Cię przepraszam;)

      Usuń
    4. Ależ nie ma za co, przecież sama pisałam żebyś w przypadku odgadnięcia usunęła ;-)
      Może ja się powinnam zatrudnić u Rutkowskiego? ;-)

      Usuń
    5. A wiesz ze to jest pomysł;)

      Usuń
    6. a ja tez wiem która to stokrotkowa babcia :)))

      Usuń
  7. pisz na maila co sie dzieje...

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako dziecko uwielbialam tance ludowe i nasz miejscowy zespol te STROJE te KOLORY! :o)
    Pieknie i tam u Was bylo :o).

    OdpowiedzUsuń