poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Rozchmurzyć ten poniedziałek!

Lato chyba jednak zamierza odejść niebawem, niestety wszystko na to wskazuje. 

U nas dziś szaro, buro i ponuro, co po niemal upalnej sobocie nie jest zbyt komfortową sytuacją.
Sobotnie szaleństwa z aparatem w ogródku, tak ku przypomnieniu, że jest jeszcze sierpień, kolorowe i ciepłe lato! 
O!!!!


Wodne coś, ale pojęcia nie mam jak to się nazywa

Chyba już ostatnie w tym sezonie kwitnienie róży

Ukochane mieczyki









Pszczoły też lubią mieczyki;)



Winogrona jeszcze trochę czasu potrzebują, ale coraz cięższe, 
coraz bardziej okrągłe

Floks sypie kwiatkami dookoła, ale ciągle cieszy oczy

Hortensja z niebieskiej zmieniła nieco kolor, 
trochę zbyt słoneczne miejsce 

Ulubione aksamitki


A teraz trochę warzywnika:

Znów coś wyrosło, i nie mam pojęcia co to jest;-P 

Poziomki;-)

Papryczki. Kupując sadzonkę nie miałam pojęcia, że to ostre papryczki. 
Za to pięknie wyglądają;-)

Sucharki




Koper;)



Cukinia;)

Jabłka, dzikie jakieś chyba, nie wiem jabłoń stara, duża, długo przed nami tu rośnie;)

Słoneczniki też już prawie dojrzały
Trochę wody:
Niezapominajki 

Wąż gdzieś poszedł, znaczy popełzł więc na działkę wróciły 
żabki, takie zieloniutkie;)


Pajęczyna w trawie wyglądała z rosą przecudnie, niestety na zdjęciu tak sobie


Hibiskus błotny

Pająk, śliczny był, niestety nie dawał się sfotografować, 
aparat wyostrzał nie pająka tylko okolice


Mlecz

Celozje

Biedna, sfatygowana surfinia, notorycznie zapominam je podlewać, 
cud, że w ogóle jeszcze stoją:(

Radosnego i LETNIEGO tygodnia wszystkim życzę;)

35 komentarzy:

  1. U nas dzisiaj raz pochmurno raz słonecznie... ;) Za to jako jedni z niewielu spacerujemy po okolicy w krótkim rekawku a nie w lekkich kartkach ;) w końcu całe 16 stopni (na plusie) ;)
    P.s. Piękne zdjęcia. Ja w tym roku zasuszylam wszystkie kwiaty na balkonie ;)

    Ania szminka

    OdpowiedzUsuń
  2. Liście ma troche podobne do ogórka to coś co Ci wyrosło ale poczekaj aż zgubi kwiatki to będzie wiadomo. Pięknie u Was, u nasz czuć jesień w powietrzu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to coś ma z 60cm wysokości, też czekam co z tego wyrośnie;) w wolnej chwili dorzucę coś na zamknięty;-)

      Usuń
  3. Pieknie tam u Ciebie! Moj ogrod przypomina, ze lato sie juz konczy. Nie tylko malo co kwitnie, ale w nocy mielismy ulewe, ktora polamala sporo roslin, przygiela mi floksy do ziemi... :/

    To cos w warzywniku, cos mi przypomina, ale nie moge za cholere skojarzyc. Jak sobie przypomne, to dopisze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super :)
    Najpiękniejsze są mieczyki, uwielbiam je po prostu :)
    Pięknie wszystko u ciebie rośnie, ja mam pozarastane i w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też mam pozarastane, nie siedzę w ogródku cały czas, a jak wracam to zazwyczaj na ogródek czasu już nie ma, ale wiadomo, ze na zdjęciach aż tak nie widać;)

      Usuń
  5. Bengalski, tygrys22 sierpnia 2016 18:56

    Wszystko śliczne, co na obrazkach, i bardzo śliczne, i jeszcze bardziej, ale tamto cudeńko pierwsze z warzywnika to może być dziki ogórek
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/Echinocystis_lobata4.jpg, uznawany wręcz za groźny, bo bardzo inwazyjny,m i nie wolno go do środowiska ani wprowadzać, ani w nim przemieszczać.
    Ale i tak bexa mówi - też - że pięknie u Ciebie rośnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rośnie, rośnie, a najlepiej to rośnie lebioda, ale jej zdjęć nie robiłam;)

      Usuń
  6. Bengalski, tygrys22 sierpnia 2016 19:04

    Dziki ogórek kolczurka, nie dziki ogórek cyklantera. A dziki zwierz to na pewno...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wygląda na to, że to jednak ta datura będzie, coraz ładniejsza się robi, a rośnie jak na drożdżach!

      Usuń
  7. To nie jest żaden "dziki ogórek"... to jest bieluń dziędzierzawa. Roślina silnie trująca i narkotyczna !!! Baaaardzo niebezpieczna, zwana również czarcim zielem, diabelskim zielem lub trąbą anioła. Pięknie wygląda w pełnym rozkwicie, kwiaty sąatrakcyjne, ale owoce ;-(((( właśnie czarne nasiona w kolczastym kokonie są trujące !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieczyki prześliczne w Ciebie kwitną, tak jak inne rośliny !!! Floksy uwielbiam od zawsze, nawet kiedyś u mnie pachniały, ale powiem szczerze, że zawsze łapały mączniaka;-((( Czy na pierwszym "wodnym zdjęciu" nie jest przypadkiem rozpław sercolistny, albo sercowaty ??? Tak mi wygląda na pierwszy rzut oka... hahaha... ale jako ogrodnik-amator mogę się mylić.Pozdrawiam cieplutko i jeszcze-nie-jesiennie, Gabrysia !!!

      Usuń
    2. Chyba masz racje, to może być datura. Pojecia nie miałam, że to aż takie niebezpieczne. Ciekawe skąd się wzięło, bo nie siałam ani nie sadziłam. Faktycznie kwiaty to ma przepiękne i cudnie pachnące.

      Usuń
    3. Ona cała jest trująca, a nasiona w szczególności!!! Chociaż jest halucynogenna to wszelkie ćpuny się jej wystrzegają, tak paskudnie działa. Kilka małych nasionek może być śmiertelne dla dziecka! Nasionka są wielkości czarnuszki, czyli drobne bardzo. Ja bym zniszczył bez większych skrupułów!

      Usuń
    4. miałam bielunia i na wszelki wypadek (chłopaki byli w wieku późna podstawówka) wywaliłam, wcześniej przez kilka lat zasiewał się sam
      to jest właśnie ziele, po którym czarownice latają

      Usuń
    5. Z uwagi na właściwości przychylne czarownicom, to może jednak zostawić?
      Dzieci bezpośrednio nie mają tam wejścia, ale wiadomo przypadki chodzą po ludziach, jednak bardziej się boje konwalii, które rosną przy domu, też bardzo trujące, a jagódki mają śliczne, czerwone i zachęcające do zerwania:(

      Usuń
    6. Gabrysiu, może to być rozpław, bo na pewno sadziliśmy, ale tam tyle różnych roślin poszło, że nie mam pojęcia co jest co, no dobra lilie wodne odróżniam od pozostałych i tatarak;)

      Usuń
  8. wygląda na daturę! wyrzuciłabym, bo dzieci! a cudne te liliowe mieczyki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci nie mają tam dostępu same, jest siatka, chodzą tylko z dorosłymi, ale zastanawiam się faktycznie czy nie usunąć tego ziela:(

      Usuń
    2. zostaw, i podziel się nasionkami bo nie mam ;)

      Usuń
  9. W dzieciństwie lubiłem wyrywać kwiatki floksom i wysysać z nich słodycz - jak jakiś Gucio :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. niestety część połamały koty, zanim jeszcze zakwitły, a druga cześć sama się połamała pod wpływem ciężaru kwiatów, więc zostało niewiele

      Usuń
    2. w przyszłym roku po prostu podwiążesz, skąd mogłaś wiedzieć

      Usuń
    3. rzeczywiście nie przewidziałam, że takie wielkie urosną!
      jeden był wyższy ode mnie;-) ale generalnie wszystkie wyrosły jakieś za wysokie, jest jeszcze prawdopodobieństwo,że byt płytko je posadziłam:(

      Usuń
  11. Pieknie w Waszym ogrodzie- i jakie "soczyste" zdjecia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pięknie to będzie za rok, jak te roślinki się rozrosną;-)

      Usuń
  12. Kurcze niestety lato w tym roku się nie popisało. Ale słyszałam, że końcówkę wakacji zapowiadają słoneczną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to ostatnia szansa, bo do końca wakacji zaledwie tydzień, a słońca jak na lekarstwo!

      Usuń
  13. Mieczyki przepiękne. Daturę pooglądaj, sfotografuj i starannie wywal.:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż oczami wyobraźni widzę, jak siedzę w tym Waszym pięknym ogrodzie popijając kawę :)

    OdpowiedzUsuń