piątek, 25 sierpnia 2017

Coś się kończy, coś się zaczyna....

W tym tygodniu Starsza przyniosła do domu teczkę ze swoimi pracami z przedszkola.
Otrzymała też Dyplom Ukończenia Przedszkola (właściwie powinno być zerówki).
Jeszcze do końca miesiąca może chodzić do placówki, choć już od poniedziałku w przedszkolu zmiany, dzieci przechodzą ze żłobka do starszych grup, starsze grupy staja się zerówką, większość dzieci z jej grupy od miesiąca już nie przychodzi, kilka osób zostaje na drugi rok z zerówce, właściwie to ona jest jedyna która idzie do pierwszej klasy mają 6 lat.
Nie może się już doczekać, ciągle pyta: no kiedy wreszcie będzie ta szkoła?
Pamiętam, że ja też nie mogłam się doczekać pójścia do szkoły i mnie- na szczęście- tak zostało przez wszystkie lata i teraz też bym sobie jeszcze chętnie jakiś kierunek postudiowała, ale wiadomo jak jest.
Mimo wszystko trochę mi smutno. Chciałabym ale ten ostatni tydzień wlókł się jak najdłużej, w końcu moja mała dziewczynka zamyka nieodwracalnie pewien etap swojego życia, za chwilę już nie będzie przedszkolakiem, tylko najprawdziwszym uczniem.
Jest taka ciekawa tej szkoły, nowych znajomości, świata;-)
Boję się trochę tych zmian, ale to raczej w sensie logistycznym, bo przez pierwsze dni trudno nam będzie to wszystko ogarnąć, ale wierzę, że niebawem wszystko się ułoży.
Za to młodsza kończy przygodę ze żłobkiem. Od poniedziałku będzie już przedszkolakiem.
Miejsce to samo, inna sala, inni wychowawcy ale wszystkich zna, więc nie martwię się jak przyjmie zmiany. Ale troszkę mi żal, że znów coś się nieodwracalnie kończy, zaczyna się kolejny etap, bardzo ciekawy i  radosny, ale jednak kolejny....
Ech zmienność jest nieodłączną częścią życia, ale czasem tak trudno pogodzić się ze zmianami, zwłaszcza ze przypominają o nieuchronnym upływie czasu.....
Ostatni tydzień wakacji staramy się jeść pełnymi garściami, upychamy go po kieszeniach, ile się da, wkładamy w słoiki na zapas...




20 komentarzy:

  1. Kolejne etapy w zyciu dzieci sa kolejnymi etapami w naszym zyciu, tyle tylko, ze my sobie zdajemy sprawe, ze kazdy taki schodek to wiecej lat na karku:) Ale wiecej lat to wieksze doswiadczenia i w sumie zycie jest fajne w kazdym wieku jesli sie tego chce. Dopiero jak moje dziecko przekroczylo magiczna 40tke to sobie pomysalam "kurza stopa to ja chyba musze byc stara":))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety każdy taki schodek to dodatkowe lata także dla nas, ale masz racje życie jest piękne w każdym wieku. Trochę mi żal że zamykamy pewien rozdział, a z drugiej strony tak bardzo się cieszę, że moje dzieci zaczynają tę nową przygodę, bo przecież szkoła jest najprawdziwszą przygodą!

      Usuń
  2. Dzieciństwo strasznie szybko mija. Moja myśli że jest prawie dorosła....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że prawie dorosła, wszak ma już 9 lat;-)
      Kochane nasze małe córeczki;-)

      Usuń
  3. Dzieciństwo strasznie szybko mija. Moja myśli że jest prawie dorosła....

    OdpowiedzUsuń
  4. 😉 będzie dobrze. Swiat stoi przed nimi otworem. Rosną te nasze dzieciaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak z jednej strony mi żal, z eto już, a z drugiej świat się dla nich otwiera;)

      Usuń
  5. to już panienki, nie dzidziusie:)
    serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiedz im to o trzeciej nad ranem jak tuptają do naszego łóżka, żeby się "pitulic" ;-P

      Usuń
    2. wiesz, że będziemy jeszcze za tym tęsknić? Za pobudkami, bo coś się przyśniło, bo siku, bo mleko... bo tak po prostu sie pitulić ;)

      Usuń
  6. Jeszcze chwila, a dojdziesz do takiego wniosku, jak ja przed laty: teraz moje dziecko może się przejmować starzeniem się, i odpowiednio się starzeć - ja już nie muszę! ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się zatrzymałam tak na 25 i właśnie na tyle lat się czuję he he;-P niestety lustro jest bezlitosne;-(

      Usuń
    2. Lustro? TWOJE lustro? Olej je, przeglądaj się w męskich oczach...

      Usuń
  7. Strasznie szybko to mija.. Maluch, Przedszkolak.. :( pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ani się obejrzymy jak wyjadą na studia....

      Usuń
  8. Oj rosną nasze dzieci, rosną. Twoje córki to już panienki :)
    My za tydzień zaczynamy już 3 klasę SP a przecież niedawno też było przedszkole ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja babcia mawiała, że im się jest starszym tym ten czas płynie szybciej, wtedy jej nie wierzyłam, ale dziś boleśnie sama tak odczuwam...

      Usuń